PES MEE BANDUNG MAK PON

PES MEE BANDUNG MAK PON

Tuesday, December 10, 2013

Gelak sampai pengsan



Assalamualaikum, arini xde pic nk share sgt tapi ada benda nk citer ni. Situasi ni xdela terjadi dlm waktu sehari je tapi compilation semua kejadian yg aku lalui sebelum2 ni. Ada bnyk cerita tapi aku share 4 cerita je dulu bole?



1) Hantu Candy


Masa ni aku still stdy kat UiTM. Malam tu junior tumpang tido sekatil sbb dia malas nk blk bilik sendiri katanya.Nak dijadikan citer, masa aku tgh syok tido tetiba aku rasa mcm ada someone tepuk2 badan aku. mamai gler bhai time tu. eh sape pulak ni?



"shah oh shah, bangun r shah..SHAH!!"

"huhhhhhh? asal ni weyh? asal xtido lg ni?"

"shah, sebelah aku ni ada..."

"huh? ada apa? (muka blur sbb mamai gler babas)

"aku nampak 'dia' tgk direct kat aku kat atas lantai sebelah katil ni"

"apa? ko nampak apa?"

"ada pocong shahhhhhhh (sambil berbisik. suam2 je lobang telinga aku kena haba mulut dia yg tgh cuak tu"

"dah2, tido pandang arah aku. mimpi je tu. ko pandang je belah sini eh, dah2 tido blk & Istighfar bnyk2"

(masa ni aku xde rasa takot sgt sbb bkn aku yg tido sebelah sana. aku tido sebelah dinding so xdela cuak sgt so buat2 la berani tenangkan junior aku tu padahal dlm hati nk tercabot jantung ni dup dap dup dap!! So, ktorg tido blk cam biasa walaupun dup dap dup dap TETIBA debukkkkkkk!!)


"aduhhhh!!"


Aku tak bgn terus cuma bukak kelopak mata ckit je nk tgk apa yg tepuk dada aku td - JUNIOR AKU LAGI!! aku tgk dia bingkas bgn dari katil mcm lari dari sesuatu terus keluar bilik & biarkan pintu bilik terbukak. aku dh xsedap hati apesal dia gelabah kuar dr bilik tetiba.aku sambung tido sambil tekupkan bantal ke muka sbb..........................hehe takotttttttttt!!

Bgn pagi g kelas cam biasa so dh ptg time last kelas baru sempat tanya dia pasal dia terkocoh2 keluar dr bilik subuh td.

"dik, asal ko lari keluar bilik subuh pagi?"

"ermmmm"

"ko nampak hantu candy (pocong) tu lg ke?"

"bukannnnn.."

"dah tu?"

"sebenarnya masa tu aku ter...................................................................................MIMPI BASAH!!"

"paler hotak ko!! bole plak ko mimpi basah masa tido sebelah aku?: nasib tak terPANCUT kat muka aku..ceh!!"


PS: eh, ni citer lawak ke lucah? hahahahaha!! ala layan jela bhai




2) Tak tahan bau

Datang ofis awal2 pagi biasa ler perot kita kriak-kriuk kebuluran kan? So one day, aku ajak ofismate aku teman g beli laksa kat kiosk (mini-mart) dlm ofis. Ohhh sebelum aku lupa, dia ni tgh pregnant baru 4 bulan katanya..


"Beb, teman aku jap g kiosk beli laksa jom"

"Alaaaaa sori beb, bkn xnk teman tapi aku xtahan bau kuah laksa tu kuat sgt. loya tekak aku"

"Oh yeke? ok xpela aku g beli sendiri la camtu" (nada sentap tapi mengharap dia bole teman jgk..haha)


Masa kat kiosk tu ada pulak jual menu roti jala lawan pulak ngan kuah kari ayam amboiiiiiiiii giler bapak mengancam & menggoda nafsu makan aku. Beli la 2 paket  roti jala tu & then masa tgh makan tu, mmbr yg aku ajak teman g kiosk tadi tetiba tanya..


"Eh, ko mkn ape tu?"

"Roti jala beb. lawan ngan kuah kari. mantap!!"

"Eh, brape harga roti jala tu?"

"Alaaaa murah je sepeket baru RM1.50"

"Ok aku g beli jap. teringin lak nk mkn roti jala tgh2 ngandung ni" - bedesup terus g kiosk, eh eh?

(PS: Hek elehhh, tadi ajak teman katanya tak tahan bau kuah laksa bagai. tup tup nk g kiosk beli roti jala tahan pulak lobang idung tu kan? KO RASA? hahaha. ok fine bole terjun jambatan jap lg motif sbb sentap tahap dewa!!)




3) Geli

Kisah ni dah lama tapi masih segar dlm kotak fikiran aku ni. masa ni adik bongsu aku masih belajar di sekolah rendah. One day dia tanya mak aku "mak, boleh x dgr karangan adik ni?" "hah apa dia, baca la mak dgr",


Tajuk karangan : Aku sebuah kereta


Aku dilahirkan di sebuah kilang yang bernama Proton.

Aku dihantar ke sebuah kedai untuk ditayangkan.

Aku diletakkan di dalam bilik kaca.

Aku rasa sunyi sangat dan tengok orang hanya lalu-lalang di depan kedai.

Satu hari, ada seorang lelaki datang ke kedai dan dia tengok aku.

Aku tengok dia balik!!

Dia pun masuk ke dalam kedai.

Dia tengok dan memegang-megang badan ku dan...........................................aku pun GELI!!

Akhirnya dia membeli aku dan tuan aku sangat menyayangi aku..TAMAT!!



Punya la gelak bergolek-golek sampai terburai isi perut & terpulas urat kentut ktorg baca!! kereta mana ada reseptor rasa dik oiii. xde nk geli2 sgt laaaaa!! haha. jujur sgt karangan budak2 sekolah rendah ni. tulus mulus dari hati. hahahahahaha!!




4) Mengigau yang over

Insiden ni jadi masa aku msh stdy kat UiTM. ktorg duduk berempat satu bilik. 2 senior & 2 junior (aku & mmbr aku la junior). Mmbr aku ni mmg kuat tido. dah la kuat tido pastu kuat mengigau pulak tu. ala2 Snorlex (Pokemon) tuuuuu! One day, masa dia tgh tido ktorg bertiga still lom tido & tetiba dia mula mengomel cakap bahasa German campur yahudi mabuk mana ntah. biasa la org tgh ngigau ntah apa2 dia ckp kan? so senior aku start kacau & tanya mcm2 soalan kat dia mana ler tau dia jawab..................MEMANG DIA JAWAB PUN!! hahaha!!


"weyh aizad, ko tgh watpe tu?"

"huhhhhh???"

"aku tanya ko buat pe tuuuu?"

"huhhhh ermmmmmm aku tgh masakkkkkk" (ktorg tahan gelak mcm nk meletop perot)

"ko masak pe?"

"ermmmmm xtauuuuuu.."

"aik? ko masak ko sendiri xtau? cuba ko intai dalam kuali tu ada apa?"

(sambil try jengah-jengah kepala mcm tgh tgk dalam kuali)

"ntahhhhh xtau masak apa"

"ko masak kat mana tu?"

"huhhhhhh??? kat atas bumbunggggg"

"hahahahaha..atas bumbung?" ko biar betul masak atas bumbung?"

"haaaaaaaa kat atas bumbung la ni"

(pastu terus dia berdentum atas bantal sambung tido blk. masa tu senior aku tgh cas laptop dan kabel laptop melintang betul atas muka mmbr aku yg kuat ngigau tu. tetiba senior aku tarik2 laptop sbb nk betulkan posisi laptop & kabel laptop tu terkena pulak kat muka dia & pastu.....................................TETIBA JE DIA BANGUN TOINKKKK MCM ZOMBIE SAMBIL KIBAS2 TANGAN SEKELILING SEOLAH-OLAH TGH HALAU SOMETHING!!

"weyh aizad, ko tgh buat apa tu terkibas2 sana-sini?"

"fuhhhhhhh nasib baik xkena TAIK BURUNG!!" pastu terus baring & sambung tido blk!! hek eleh??

Rupa2 nyer dia mimpi tgh halau burung takot burung berak atas muka dia agak nyer..hahahahahahaha!!



OK, That's all guys. klau rasa xlawak xpelaaaaa. fine aku merajuk terjun bangunan jap lg la camni. haha!! Before that, jom layan lagu baru Rabecca Black yg fames ngan lagu FRIDAY dulu tu. Tajuk lagu baru kali ni SATURDAY!! hek eleh..



No comments:

Post a Comment