PES MEE BANDUNG MAK PON

PES MEE BANDUNG MAK PON

Tuesday, November 19, 2013

Cerita selepas balik kerja

Assalamualaikum, mcm2 hal yg aku wat & tempuh since ptg td bhai. After blk keje bedesup aku press minyak kete bagai nk gila g amik housemate kat ofis dia di Cyberjaya. Pastu ktorg terus drive ke Dengkil sbb nk pergi ke LCCT. Tetiba teringat lak ada kedai CENDOL BAKAR kat tepi2 jalan tu. Time tu la dan dan perot berkeriak-keriuk ngidam nk mkn cendol bakar sooooooo..

(Rambang mata nk pilih CB yg mana bhai..last2 pilih je CB Durian)

Memang fames cendol bakar ni. Aku pelik gak celah bedah mana yg la cendol ni dibakar? korek punya korek apesal nama cendol bakar? ada org ckp gula melaka dh dibakar dulu tapi yg sebetulnya nama owner asal kedai cendol ni En. BAKAR.. hek elehhh? tu je? pape ntah..




(elehhh buat2 natural beauty sgt akak2 ni. 
tau muka kena snap pic dan dan wat keje..haha!!)

Settle order cendol bakar so time ktorg nak nyonyot cendol tu smpi licin slurpppppp. Mmg sedap ada rasa durian bagai smpi bole terjongket la bontot kita kesedapan..eh? haha (over x perumpamaan aku?). snap2 ckit sebelum blk.






Nak dijadikan cerita, after secawan cendol ktorg bedal tetiba nmpk mcD terus masuk drive thru. Masa nk order tu aku jerit2 suruh staff mcD cpt ckit amik order & xyah nk repeat2 order. Org dlm kotak suara tu tanya "eh, nape mcm rushing2 encik?" aku ckp blk "dik cepat dikkkkkk siapkan order abg td. Abg dh xtahan nk pergi MEMERUTTTTTT!! dh hujung2 tanduk dah ni!! memulas-mulas!! dia balas "ayooooooooo (India rupanya) wokeh2..bayar & pick up order u kat kaunter depan ya hencik..ammak" (ayat ujung tu aku yg lebih2 tambah 'ammak' haha!!). Sebelah mcD ada stesen minyak Shell so tumpang lepas hajat kat toilet Shell..arghhhhhhhhhhhhh lega perot aku..hehe

Then sambung perjalanan ke LCCT & after pick up someone kat LCCT terus ktorg g dinner kat area Cyberjaya so singgah la kedai nasi beriyani paskitani..Tetiba terasa nk mkn nasi beriyani lak..sedap smpi menjilat tapak pinggan bhai (over lagi..haha).


Mmg feeling2 abes la sape2 yg nk dtg dating kat sini sbb mmg agak private & nice deco kedai ni..berangin je blow rambut kita ala2 citer hindustan golek2 tepi gunung gitu..haha!! snap2 pic ckit..




So it's time for us nk order menu dinner utk mlm ni. overall not bad. mmg sedap. daging lembut xdela liat mcm kunyah tayar kete.





(Ni nak mkn ke atau nak cekik darah? pengsan kejap tgk harga!!)


Settle mkn so decide la nk blk umah kat Presint 15, tp aku rasa cam something wrong ngan kete aku tu. Aircond kejap sejuk, kejap suam, nk kata gas abes baru je isi. Pastu dgr bunyi krak kruk krak kruk pastu mcm bau HANGIT!! Biarkan dulu maybe perasaan kot (bodoh kan?). Smpi satu traffic light kete aku mati enjin sendiri. try start blk tapi mcm nak tak nak idup lak tp still idup jgk after try kali ke-3. Pastu sambung lagi perjalanan blk umah tapi degil sgt last2 kat simpang empat ktorg terpaksa stop kete sbb dh mula nampak ASAP!! whattttttttttt?!!



Bukak bonet mak oiiiiii berasap enjin kete..berderau darah jantan aku bhai. kol mak aku tanya awat ngan kete ni? kene bebel ckit la cam biasa (standard la mak2 kan? haha!!) so last2 tau sbb air dh nk kering. So terpaksa kol mmbr mintak tlg bawakkan sebotol besar air sbb nk isi sementara nk drive blk umah. Alhamdulillah kete bole start so park kete bwh umah. ni jap lg baru nk g isi air lagi sbb lom refill lg air dlm tu. Mcm2 hal lajadi..kejap nk memerut la..kejap kete berasap la..arghhhhh..ok la, tu je nk share..awal2 hepi pastu bole lak dan dan bad ending kete rosak. hek eleh!! c u later guys!!


No comments:

Post a Comment