PES MEE BANDUNG MAK PON

PES MEE BANDUNG MAK PON

Friday, November 29, 2013

REWIND - Vaccy ke Pulau Redang

*Jika ada gamba yg di blur sana-sini harap maklum itu hanyalah sekadar menjaga hak privacy tuan empunya badan & aurat di dalam gamba. Jika ada yg termiss blur harap maaf ia tidak disengajakan*

Assalamualaikum, ok la arini just nk share pengalaman pergi vaccy ke Pulau Redang bulan May last year. 1st time aku fully support family aku g vaccy. Yela dh keje kan? Tak bnyk pun abes dlm RM7000+ je. hahahahahaha!! Kopak duit :'(

Beli tiket flight AirAsia utk 7 org & arrange tempat tinggal kat Pulau Redang di Redang Beach Resort bagai so tibalah masa ktorg fly ke Terangganu


(Sempat snap depan flight yg ktorg naik padahal mmg xbole..biasa la umat degil..hahahaha!!)

Masa kat LCCT ada 6 org je dulu (including tukang amik gamba) sbb bila tiba kat Lapangan Terbang Sultan Mahmud (Kuala Terengganu) baru complete 7 org sbb mak angkat ada tgu kat sana. So, after sejam lbh smpi kematu bumper ktorg duduk lelama dlm flight smpi jgk ktorg kat Airport KT.


 (Mak & adik-adik)

(Mak angkat aku)



Ktorg tgu private bus pick-up ktorg kat airport ni. Feeling2 artis bhai siap ada private bus dtg kutip ktorg bagai. haha



Sebelum ke pulau semua tourist kena naik feri kat jeti. Sebelum smpi pulau ada bot besar ala2 tongkang pendatang asing camtu angkut semua tourist then anta ktorg ke pesisir pantai Pulau Redang sebelum wakil setiap resort tayang banner utk panggil guest masing2. Kena la naik tongkang kejap klau feri yg hantar smpi pesisir pantai mmg karam la jawabnya. Mati katak je lemas dan dan tu. hek eleh..





So sampai je ktorg bole check-in resort. Aku book 3 bilik berasingan, 1st utk aku & kwn, 2nd utk adik2 aku & 3rd utk mak, mak angkat & kwn mak aku.








Settle sumbat beg dlm bilik so ktorg turun lunch sebelum mula aktiviti snorkeling ikut jadual yg dh diaturkan. Excited tahap dewa kawwww!!


 (Perghhhh sambil mkn bole cuci mata kawww!! haha)



So bermula 4 hari ktorg kat Pulau Redang aktiviti snorkeling plg ktorg suka wat. Sampai hangus kulit dok berjemur bwh matahari.Tak guna bawa sunblock pun sbb sunburn jgk. Aku ni dh ler jenis cpt sunburn. Dah mcm hero filem Tamil je kulit aku time tu so sbb tu tak bnyk snap pic sendiri. Malu konon2 nyer. haha!! 







Bila dh settle snorkeling ktorg blk la bilik masing2 membongkang xhengat dunia sbb kepenatan. Bila mlm pihak resort sediakan tempat & makanan raw utk buat BBQ. Apa korang nk mkn so bakar ler sendiri. Snap2 ckit.

(Bnyk tmpt BBQ yg diaorg sediakan. 1st time aku bakar sendiri. gler bahang!! panas bhai..haha)





Malam msh muda so xkan nk blk bilik awal2 sgt kan? So ktorg merayap jap sekitar pulau. Sambil merayap bole cuci mata. perghhhh terbaek bhai..haha





 (Memalam mmg havoc sbb ada karaoke & mcm2 aktiviti yg disediakan oleh pihak resort)


Malam apa nampak kan? So bila waktu pagi klau malas nk join aktiviti snorkeling ktorg merayap je keliling pulau. Abes satu pulau ktorg tawaf. Pecah lemak berkilo-kilo.



 


















Pas ktorg dah penat merayap ktorg singgah lak kat Laguna Redang Island Resort sbb ada bnyk gerai jualan makanan bhai. Alang2 tekak tgh haus & perot berkeroncong kebuluran so ktorg memborong la segala jenis makanan & minuman yg ada. Snap2 ckit.








(Alahai akak2 gerai ni sengih2 lak time aku tgh snap gamba. Posing ayu ckit kakkkkk)






After 4 hari 3 mlm di Pulau Redang so tiba masa ktorg blk. Sempat lagi snap pic sebelum blk. Yela dtg sini bkn selalu so abadikan jela kenangan dlm camera DSLR yang aku dok angkut sana sini.













Mmg pengalaman yg best & terbaek bhai dpt bercuti ke Pulau Redang dgn family. InsyaAllah ada rezeki bole g vaccy ke pulau2 lain lak. C u later guys!!


No comments:

Post a Comment